Fakty o PS 12

Klasická PS12 s neupraveným čerpadlom a s motorom 1200 ccm dokáže vedenie 2B75 a 4C52 pretlačiť cca za 17,6 sekúnd, pri dĺžke hadíc á20m. Ak budú mať hadice po 19 m, čas výtlaku sa zníži na 16.5 s. K výsledku sa dá dopracovať jednoduchým výpočtom.
 

Hadica B75, dĺžka 20m - objem hadice V = ¶ × r² × v = 3,14x3,75²x200 = 88,3 l
Hadica C52, dĺžka 20m - postup výpočtu rovnaký, výsledok 42,5 l
 

Keď si tieto výsledky prenásobíme počtom hadíc útočného vedenia, dopracujeme sa k výsledku 347 l. To znamená, že ak

 

PS 12 ma výtlak 1200 l za minútu, 347 l vytlačí za cca 17.6 sekúnd.

V našom prípade prichádzajú do úvahy ďalšie faktory ako sú zlomy hadíc, kvalita povrchu hadíc (trenie), kvalita rozdeľovača. Čas sa preto môže o nejakú tú sekundu predĺžiť. Ak sme zvládli tieto výpočty, ľahko si môžme vypočítať najlepší čas, ktorý je možné dosiahnúť s takouto PS 12. Všetko je závislé od zavodnenia čerpadla. Jednoducho ak zavodním čerpadlo za 10 sekúnd, vodu pretlačí za 18 sekúnd, pripočítam nejakú tú sekundu na zrazenie terčov, dopracujem sa k výsledku cca. 30 sekúnd.
Po prečítaní týchto riadkov pre vás určite nebude ťažké zistiť, ktoré družstvo používa klasickú, neupravenú PS 12, a ktoré nie. Samozrejme, že dosiahnutý čas je závislý aj od nastavenia motora, jeho kvality a sily, od bežeckých schopností a zručností jednotlivých pretekárov. Z vlastných skúseností viem, že nie všetky sériové PS 12 majú na chlp rovnaký výtlak (1200 l/min). Nie každý motor je rovnako zabehnutý, nie každé čerpadlo je dokonale udržiavané a pretesnené a pod. Rozdiely v časoch môžu byť 1 až 2 sekundy.

Pri použití športových hadíc, čiže B65 a C42 je s takouto PS 12 možné dosiahnúť oveľa lepší čas. Keďže celé útočné vedenie zo športových hadíc má objem cca 243 l, výtlak sa pohybuje okolo 12 sekúnd. Samozrejme pri použití užších hadíc sa zvýši aj tlak a je preto potrebný silnejší motor. Najdôležitejším faktorom pri dosiahnutí čo najlepšieho výtlaku, je čo najlepšie zladenie motora a čerpadla. Neznamená, že keď do čerpadla dám širšie obežné kolo, dosiahnem lepší čas. Nie vždy je to tak. Tento jav sme v tejto sezóne mohli vidieť na mnohých súťažiach. Napr. po rozdeľovač voda dorazí vo výbornom čase a po vbehnutí vody do C hadíc stroj nestačí a zhasne.

Výtlaky dnešných strojov špičkových družstiev sa pohybujú pod hranicou 10 sekúnd. Vďaka tomu môžme na súťažiach vidieť aj časy pod 20 sekúnd a nižšie. Samozrejme všetko je na ľuďoch! Zvládnuť takýto stroj si vyžaduje more tréningu, často aj individuálnu prípravu jednotlivých členov družstva.

Liaz 101 cas 25

 

Popis: Cisternová automobilová striekačka CAS K 25 - LIAZ 101 je určená k preprave požiarneho družstva 1 + 8 s príslušenstvom potrebným k prevedeniu požiarneho zásahu vodou alebo penou z vlastných alebo cudzích zdrojov hasebných látok. Rozsiahle príslušenstvo vozidla umožňuje prevedení najjednoduchšieho zásahu prenosným hasiacim prístrojom i technicky náročného zásahu nízkym alebo vysokým tlakom vody alebo peny. Technické prevedenie vozidla umožňuje zásah aj v ťažších klimatických podmienkach.


Technické údaje:
Dĺžka vozidla: 7 790 mm
Rázvor: 4 300 mm
Šírka vozidla: 2 500 mm
Výška vozidla: 3 370 mm
Svetlosť vozidla: 240 mm
Pohotovostná hmotnosť:11 500 kg
Úžitková hmotnosť: 4 500 kg
Celková hmotnosť: 16 000 kg
Typ podvozku: Liaz 101
Motor: naftový, preplňovaný
Výkon 210 kW pri 2000 ot/min
Max. rýchlosť: 92 km/h
Náhon: 4x2
Prevodovka: Praga, 10 st. vpred, 2 st. vzad
Nádrž na palivo: 200 l


Nadstavba:
skriňová s nádržami, čerpacím zariadením a požiarnym príslušenstvom


Čerpadlo:
Nízkotlak:
Menovitý prietok vody: 2 500 l/min
Menovitý pracovný tlak: 0,8 MPa
Vysokotlak:
Menovitý prietok vody: 1 250 l/min
Menovitý pracovný tlak: 1.6 MPa
Zvýšený tlak: 2.4 Mpa
Prietok pri zvýšenom tlaku: 750 l/min
Prietokový naviják: DN 25/60

 

 

 AHZS 1C STA AKTIS

 

Cisternová automobilová striekačka CAS 24 patrí do skupiny automobilov hasičskej záchrannej služby typu 1C (AHZS 1C - AKTIS 4x4).

Je postavený na dvojnápravovom podvozku STA AKTIS 4x4 a je vybavený odstredivým čerpadlom GODIVA WTA 2010C, vodnou nádržou o objemu 2 400 l vody a nádržou na 200 l penidla. Vozidlo je určené na prepravu posádky 1 + 4. Konštrukčné riešenie vozidla umožňuje zásah vodou alebo penou z vlastnej nádrže alebo z cudzích zdrojov. Príslušenstvo vozidla umožňuje nasadenie od najjednoduchších zásahov až po komplikované požiarne zásahy nízkym poprípade vysokým tlakom vody alebo peny.

CAS 24 – AKTIS 4x4 je konštrukčne riešený tak, aby bolo možné previesť zásah aj v sťažených terénnych a klimatických podmienkach

Technické údaje vozidla:
Podvozok : STA AKTIS 4x4 1 R
Motor : vodou chladený šesťvalec MAN D 0836 LFL 10, diesel, EURO III
Zdvihový objem : 6 870 ccm
Maximálny výkon : 162 kW pri 2 400 ot./min
Maximálny točivý moment : 820 Nm pri 1 500 ot./min
Spojka : jednokotúčová, suchá, 395 mm
Prevodovka : plne synchronizovaná deväťstupňová s prídavnou dvojstupňovou rozdeľovacou prevodovkou
Brzdy : bubnové, dvojkruhové vzduchovo tlakové s ABS
Pneumatiky : širokoprofilové, 365/80 R20 XZL Michelin
Kabína : MAN - sklopná, predĺžená, trambusová, 1+4
Dĺžka : 6 935 mm
Šírka : 2 550 mm
Výška : 3 250 mm
Svetlosť : min. 330 mm
Statický uhol bočného náklonu : 30°
Stúpavosť pri maximálnom zaťažení : 17°
Jazdní dosah : 400 km
Pohotovostní hmotnosť : 8 950 kg
Maximálna hmotnosť : 12 000 kg
Čerpadlo : menovitý prietok 2 400 l/min pri 8 baroch
Menovitá sacia výška : 3 m
Vysokotlak: navijak 60 m, prietok 250 l/min pri 40 baroch
Primiešavač penidla : 2,5 - 165 l/min
Nádrž na vodu : 2 400 l
Nádrž na penidlo : 200 l + 2x10 l PYROCOOL B

Rok výroby: 2000
Od roku 2005 slúži na OR HaZZ Partizánske
Výrobca: THT, spol s.r.o.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt flader z1

Firma Flader (Friedrich August Flader) byla založena v roce 1860 v Jöhstadtu (Sasko) a zabývala se výrobou hasební techniky. V roce 1872 přebírá rodinnou firmu manželka Emilie Clementina Flader. Ta roku 1882 otevírá závod v Černém Potoce u Vejprt "Pleil-Sorgenthal", kde se vyrábí parní stříkačky. Od roku 1921 vede firmu Hans Flader, který se zaměřuje na výrobu motorových stříkaček. Největší ohlas je však po přenosných stříkačkách s dvouválcovým motorem DKW nazývané Siegerin(Vítězka), která v srpnu 1925 vyhrála celoněmeckou hasičskou soutěž v saském Freibergu.


http//cms.dhz-kolacno.meu.zoznam.sk/